22 januari 2022

Ett sommarminne


I somras var vi ute på en liten roadtrip genom Sverige, och vi besökte bland annat Ds kusin C. C har ett litet jordbruk med får, och såklart såg jag till att få hälsa på dem! Till min stora glädje fanns det också garn spunnet av ullen, och jag fick med mig några otroligt fina grå härvor hem.


Dessa härvor har nu fått bli en kofta! En riktigt fluffig och mysig sådan som passar perfekt att mysa i ruggiga vinterdagar.

Jag har stickat den på fri hand uppifrån och ned med raglan. Mellan ökningarna la jag in en fläta, och den har sedan fått följa med ner över båda kropp och ärmar. 


I ärmhålan har jag stickat ihop flätorna från fram och bakstycke så det blir som en extra liten detalj.



Efter tvätt fluffade garnet upp sig rätt mycket, precis som jag hade hoppats och trott, och koftan är jättevarm och skön att ha på sig! Nu känns den som ett extra fint minne av en av 2021s bästa sommardagar.

Inga kommentarer: