01 juni 2013

Strumpstickning


För ett tag sedan paratde Eddy och Maria om boken "Around the world in knitted socks" i Stickwithus-podcast. När jag kollade upp den lite närmare på ravelry så var jag bara tvungen att skaffa mig den. Jag skulle vilja sticka minst hälften av mönstren. Det mönster som jag fastnade mest för var dock "Riot of colour", och dem har jag nu satt igång med. Stickar i ett väldigt (enligt mig) lyxigt sockgarn från Artesano, och än så länge tycker jag det blir väldans bra.

1 kommentar:

Blenda sa...

Hej!
Vad glad jag blev av din kommentar om mitt senaste projekt! Det var helt ok faktiskt, hela mittpartiet är ju riktig TV-stickning, bara brascha på liksom, så det var egentligen de sista 5 cm som jag fick anstränga mig lite. Och sådan här avslappnad stickning var precis vad jag behövde nu, har lagt alldeles för mycket energi på jobbet ett tag.

Det där med dropsmönster. Ofta får jag inspiration till något, och så brukar jag börja med att leta efter något liknande mönster på Garnstudio. Det finns ju så otroligt mycket bra mönster där! Och ofta finner man något som är liknande och som lätt går att göra om som man vill ha det. Och jag är inte snobbig på DET viset, utan tycker gott att det duger åt mig! :-D

Vilka underbara färger du har valt i dina pågående strumpor! Jag, å min sida, fattar inte hur du orkar ge dig på sådana pilliga projekt! Jag skulle aldrig få ihop ett helt par...

Återigen, tack för den goda/glada känslan i min mage!

Ha det gott/Blenda