19 juni 2013

Test


De tre nystanen Peer Gynt som jag köpte häromdagen har blivit en mössa. Tanken är att stjärnmönstret ska användas till ett större projekt, så därför ville jag provsticka. Jag har dessutom gjort om det lite. Från början var det fyra färger, men jag tyckte färg nr 4 var överflödig och tog bort den. Först var jag inte jätteförtjust i mönstret, men nu har jag vant mig lite och tycker nog att det blev helt ok. Ränderna på toppen la jag dit eftersom jag trodde att det naturfärgade garnet skulle ta slut, men såhär i efterhand tror jag nog att jag skulle kunna ha stickat allt efter stjärnorna i natur i alla fall.

Mönster: Stjärnorna från ett omgjort tröjmönster i Inspiration S07 från Schachenmayr. Resten är improvisation.
Garn: Peer Gynt. 21 g grått, 21 g natur, 32 g antracit
Stickor: 3,5 mm 

För övrigt så har jag tagit upp kampen med Deco igen. För tillfället står det 6-0 till Deco (jag har repat upp 6 gånger!!!) men skam den som ger sig. Jag tycker den är så fin, och jag vill verkligen göra klart den, så heja mig! Nu siktar jag på seger.

Inga kommentarer: