26 januari 2014

Vantar för alla årstider!

Den här boken har jag velat ha ända sedan den kom ut, men inte förren nu har jag kommit mig för att köpa den. Men den som väntar på något gott... Alltså, den innehåller så mycket som jag vill sticka! Många av mönstren är dessutom sådana som är som gjorda för vissa av mina vänner, så det kommer att bli flera personer som får vantar i födelsedagspresent i framtiden.


Mamma har ett par köpta vantar med avtagbar topp som hon har slitit så att de snart bara är trasor. Hon frågade därför för ett tag sedan om det möjligtvis fanns några sådana mönster, och om jag i så fall skulle kunna sticka ett nytt par. Mycket passande tillfälle för en sådan förfrågan tycker jag, då vanten Märta är just en sådan vante. Så, första vanten ut är alltså Märta. 


1 kommentar:

Liisa sa...

Mycket snyggt! Mamman blir nog glad!