21 september 2014

Höststickat I: Molly

Under de sista veckorna som gått tycker jag verkligen att man känt att hösten är här. Även om det på dagarna varit varmt och soligt är luften klar och morgnarna disiga. Dags att ta fram höstaccessoarerna med andra ord.



När jag var och hälsade på kompisar i Uppsala i våras reade Yll och Tyll ut garnet Riva från Debbie Bliss. Jag kunde bara inte motstå blandningen rosa, lila, gult, så jag köpte de fyra nystan som fanns kvar. Från början var det en del grönt i också, men jag gillade inte den nyansen så jag klippte helt enkelt bort de partierna. 

Började först att sticka en stor sjal av garnet, och längst ut hade jag tänkt mig en liten delikat spetskant. Sedan visade det sig att spetsen inte alls ville bli som jag hade tänkt mig, så till sist repade jag upp alltihop. Det tog ett tag innan jag kom på vad jag skulle göra med garnet istället, men så hittade jag mönstret Molly som jag hade köat på ravelry för över ett år sedan.Det visade sig bli en ganska lyckad kombination. Först tyckte jag att halsduken blev lite kort, men eftersom den både är bred och tjock räcker det gott och väl att bara ha den ett varv om halsen. Perfekt att ha på sig kyliga morgnar. 

  

Inga kommentarer: