10 januari 2015

Cross- Country Socks

Dessa strumpor blev klara ett tag innan jul och gavs bort i julklapp. Jag gillar verkligen hur de blev, men de var ganska tråkiga att sticka. Flätorna som slingrar sig runt skaftet var pilliga att göra, speciellt eftersom jag stickade med strumpstickor och inte med rundstickor. Mönstret över foten, med enkla flätor, var däremot roligare att sticka.

Garnet jag använt är Nalle från Novita. Jag började med vanligt tunnt sockgarn, men tyckte inte att det fyllde ut tillräckligt. Det här garnet är lite tjockare, 130 m/ 50 g istället för 200 m/ 50 g, och det tyckte jag blev bra.




Garn: Nalle från Novita
Stickor: 2,5 mm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att det var tråkigt att sticka skaften, men sockarna blev ju extra fina när det händer något annat runt vristerna!

ylva sa...

Snygga , jag tycker ju om att sticka med strumpstickor så det kanske skulle passa mig ?