01 december 2018

Koftplaner

Koftor- jag älskar verkligen koftor! Brukar inte ha så många koftmängder hemma, stickar upp dem så snabbt, men nu har jag ändå ett litet lager. Och det är så roligt att fundera och planera vad man vill göra av dem! Jag är ständigt på jakt efter nya mönster, även om det ofta slutar med att jag går tillbaka till några favoriter.


Det här rosa tweedgarnet hoppas jag ska kunna bli en helt vanlig kofta. Utgår nog, precis som jag brukar, från Linnea Öhmans mönster Polly. 


Det här garnet och mönsterhäftet köpte jag tidigt i somras. Jag tänkte att ja skulle sticka den till sommaren, men så blev det inte. Först blev jag velig över färgen. Var den för grön? Skulle jag skicka tillbaka garnet och byta till något mer hemmastatt? Min mor övertalade mig att behålla det, men jag fik aldrig något riktigt flyt när jag började sticka på den. Men nu är jag verkligen pepp på att ha den klar till den kommande sommaren!


Sist men inte minst har jag fyra härvor av Fru Valborgs Sport- garn hemma. Har börjat sticka en tröja med dem, men jag avvek massor från mönstret utan att skriva upp hur jag gjorde. Så nu känns det väldigt tungt att fortsätta med den, och jag tror garnet kommer få bli en Audrey in Unst istället. 

Förutom dessa koftor har jag även tankarna på en buteljgrön kofta i rivigt ullgarn, och kanske en till tweedkofta. Men dessa har jag inget garn till ännu, utan känner att ja måste sticka upp lite från stashen först. 

2 kommentarer:

Marika sa...

Jag instämmer! Det är roligt att planera koftor. Jag har till och med börjat fundera på koftor i lite annan sil än den gamla vanliga ;)

Marika sa...

STIL menade jag så klart.