27 december 2018

Den hallonrosa tweedkoftan


Den blev klar under skörden. Antagligen är det just därför den inte fotats ordentligt, men tänkte att den ska få bloggas innan det nya året startar i alla fall. 

Jag hade en kofta i den här färgen för många år sedan, men den var lite tajt över axlarna från första början, så trots att jag älskade färgen skänkte jag den så småningom. Då stickade jag i garn från Pickles, nu har jag stickat i Donegal Tweed från Tant Kofta. Det här garnet är verkligen härligt! Det är mjukt, fyller ut bra och så gör ju så klart tweeden sitt. Då behövs inga konstigheter, utan gjorde en helt vanlig kofta.

Mönster: Utgått från Linnea Öhmans Polly över axlarna, och sedan har jag improviserat resten
Garn: Donegal Tweed från Tant Kofta
Stickor: 3,5 mm


Inga kommentarer: