30 oktober 2021

Gladsockor


Första paret sockor i socktober är ett par gladsockor. Eller clownsockor som vissa i familjen kallar dem. Det ska vara ett par jobbarsockor, så mönstret är såklart Reversed Vanilla.


Jag vet inte vad det är, men jag kan tycka att såna här garner är så fina! Färg och gärna glitter (dock inte denna gång) får mig alltid på fall. Det är som att barnet i mig kommer tillbaka. Synd då att jag inte trivs så bra i det allra blingigaste. När jag har sockor på mig på kontoret eller när jag går hemma tycker jag bäst om när de matchar resten av klädseln, och de behöver inte sticka ut för mycket. Men såna här färgglada kreationer unnar jag mig att sticka både nu och då, och så har jag dem i jobbarskorna eller promenadskorna. Då är det ju ändå ingen som ser dem, och jag får glädjen att sticka smällkarameller till sockor.


Mönster: Reversed Vanilla av Anneh Fletcher
Garn: Gründl Wolle Hot Socks Madena
Stickor: 2,25 mm

1 kommentar:

Marika sa...

De är ju ändå ganska dämpade för att vara så färgglada ;) Ibland behöver man alla färger samtidigt, så det är perfekt att kunna hitta ett användningsområde även för sånt.