25 februari 2015

Vårsockar lagom till nysnön

Förra veckan var jag inne en snabb tur på stickcafét på Garn-Netto i Linköping. Det var en sån där tur när jag bara skulle heja på alla innan jag var tvungen att gå vidare, och jag skulle absolut inte köpa garn men... Så låg de där. Ljusblå nystan i alpakka strøpegarn och bara väntade på mig. Jag som har suktat över alla nya vårfärger som Sandnes har i Sisu kunde bara inte behärska mig utan var tvungen att köpa tre nystan. Det börjar ju ändå bli vår, och då kan man behöva ett par ljusa sockar.


Ja, så då blev det sockar. Kan behövas eftersom det snöade samma dag som de blev klara. Jag som trodde det började bli vår. Stickade efter ett mönster som jag använt mig av förr, och tycker det blev ganska bra. Alpackan gör ju att garnet får väldigt fin lyster, men det ska bli spännande att se hur det håller. Än så länge har jag bara haft sockarna på under en promenad, och hälarna är redan helt ihoptovade.

Mönster: 113- 31 från drops, med en del modifikationer
Garn: alpakka strømpegarn från Sandnes
Stickor: 3 mm

Inga kommentarer: