27 mars 2015

Dagens fantastiska vintage-fynd!

Idag gick jag in en sväng på Röda korsets second hand- affär i Söderköping. Jag visste inte ens att det fanns en sådan i Söderköping, så det var verkligen ett spontanbesök. Jag har alltid gillat att leta grejer på loppis, men på sista tiden har jag även börjat leta kläder. Det är så himla roligt! Det blir som en sport att hitta godbitarna bland allt "skräp", och när man väl hittar något brukar det både vara billigt och unikt. Och idag gjorde jag ett riktigt fynd, för se vad som väntade på mig! Den mest fantastiska fotsida vintage- klänningen!


Spetsen och rosetten är så himla fina!


Den behöver sys in något vid bysten, och kanske kortar jag av den med. Känns ju på ett sätt lite synd, men den skulle bli klart mer användbar som knäkort. Ska försöka få tag på en sömmerska som kan hjälpa mig. Jag har ju visserligen börjat sy lite på sista tiden, men med en sån här läckerbit tar jag inga risker! 

2 kommentarer:

Marika sa...

Det där var verkligen ett fynd!

Anna sa...

Jättefin!