29 mars 2015

Hulda- i praktisk färgkombination

Inför den stundande våren kände jag ett behov av nya halvvantar, så jag stickade mig ett par Hulda från Vantar för alla årstider. 


Färgerna är noga utvalda för att passa för påtning i trädgårdsland och arbete på åker. Egentligen gillar jag ljusa färger mycket bättre, men det är just det som är problemet. Jag har två par halvvantar sedan tidigare, och båda paren är ljusa. De passar bra att ha på kontoret på vintern eller på lunchpromenaden, men mer klarar de inte. De skulle bli skitiga direkt om jag hade dem på mig ute på jobbet. Därför valde jag, efter noga övervägande, att sticka i mörkgrått och blått den här gången. Det blev ju ganska bra det med, och jag känner mig mycket vuxen och förnuftig som väljer nytta före fåfänga.

Inga kommentarer: