14 mars 2015

Färgglada vårsockar

De här sockarna kom till eftersom jag i höstas köpte ett nystan av Austermann Step i den helt galna färgen 2004. Den är knallrosa med inslag av orange, och även fast jag inte alls visste vad jag skulle sticka av det köpte jag det. Jag förstod att jag inte skulle kunna sticka något enfärgat av det, det hade blivit lite för mycket färg för mig, så jag började leta efter mönsterstickade sockar som kunde passa och hittade delft blue. I originalet ingår fler mönsterbårder, men jag såg ett par riktigt fina varianter på ravelry där man bara hade använt den första mönsterbården, så jag gjorde likadant. 



Tillsammans med vitt och grått tycker jag att det rosa garnet gör sig riktigt bra! Det känns inte alls lika hysteriskt som i nystanet, utan piggar bara upp. Tror till och med att dessa sockar kan bli välanvända framöver.

Mönster: Delft Blue från boken Around the world in knitted socks
Garn: Austermann Step Classic (rosa), Hjertegarn Sock Wool (grått) och Svarta Fårets Frost (vitt)
Stickor: 2,25 mm

1 kommentar:

ylva sa...

Härliga våriga sockar!