21 mars 2015

Perfekta färgerna!


Jag har länge varit intresserad av två färger från kampes. Mint (244) och mjuk gul (272). Jag har haft en färgkarta att titta på, men jag tycker inte riktigt att det blir samma sak som att ha ett helt nystan. Så, häromdagen beställde jag en härva av varje färg för att utvärdera om färgerna är lika fina som de verkar, och det är de! Ingen har väl undgått att jag gillar turkosa toner, så det kanske inte är så konstigt att jag gillar färgen mint, men den gula är också helt perfekt! Den är verkligen mjukt gul, åt det orangea hållet, vilket passar min extremt ljusa hy. Jag ska börja med att sticka några par vantar av garnet, men jag kommer definitivt att beställa koftkvantiteter av båda färgerna framöver.

1 kommentar:

ylva sa...

Underbart! Ser fram emot både kofta och vantar