28 mars 2015

Gårdagens verkliga ärende

Gårdagens stora fynd blev den blå klänningen, men det var ju inte alls för att gå på loppis som jag hade tagit mig till Söderköping. Det var för att besöka Jofotex. Den bästa tygaffären som jag hittat i Östergötland när det gäller klädsömnad (för gardintyger finns även 21:ans Tyger i Vadstena som jag gillar). Jag har varit på Jofotex ganska många gånger nu, men jag har aldrig kunnat stanna speciellt länge. Så igår unnade jag mig ett riktigt långt besök när jag fick titta hur länge jag ville! 


Tanken när jag åkte dit var att jag skulle köpa prickigt stretchtyg till en vår-t-shirt. Och stretchtyg blev det, men inte prickigt. Det fanns så himla många varianter med prickar att jag inte kunde bestämma mig, så då tog jag något helt annat istället. Rosablommigt är verkligen utanför min bekvämlighetszon, och det känns kul! Tycker det kan passa nu till vår och sommar med. Men självklart kunde jag ju inte bara åka hem med rosa blommor. Lite gråturkost tyg smet också med...

2 kommentarer:

ylva sa...

Ja oj vilken vacker blå klänning du hittade ! Förstår att du är glad :) tygerna lovar vår och sommar .....

Anna sa...

Ska bli roligt att se vad du gör med tygerna! Härliga färger, både tillsammans och var för sig.