09 mars 2015

Sticktidning från Novita

Jag brukar inte köpa tidningar med stickmönster. Visst, jag tittar ibland i hyllan, och det har hänt att jag köpt ett exemplar, men det är inte ofta. Men så sprang jag på en tidning utgiven av Novita häromdagen, och då var jag tvungen att göra ett inköp. Jag visste inte att Novita gav ut magasin, så det var en riktigt glad överraskning, för oj vad mycket fint det fanns i den!


Den här mönsterstickade tröjan var det som gjorde att jag först fastnade för den här tidningen. Skulle passa i ett rustikt ullgarn framåt hösten.


De här sockarna skulle jag gärna vilja sticka, men i lite mindre amerikanska färger och med en mönsterrapport mindre.


Så himla karamellig tröja! Inspireras mest av de fina färgerna.


Lite likadant är det med den här tröjan. Är inte helt säker på att jag skulle vilja sticka den, men jag tycker färgkombinationen är väldigt fin.


Något som jag däremot vill sticka är den här tröjan. Den är så himla söt! Jag har aldrig stickat i intarsia, så det skulle kunna bli en rolig utmaning. Tur att jag har små kusiner.

Alla bilder är tagna från Novitas hemsida, och där finns mer fint att titta på...

Inga kommentarer: